Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Política de gestió de documents electrònics

En el marc de la implantació de l’administració electrònica, la gestió del document electrònic constitueix un canvi de paradigma, en què cal garantir el tractament adient de la informació, el compliment normatiu i el respecte als drets de les persones.

Les administracions públiques han de disposar de sistemes de gestió documental per tal de poder realitzar un control sistemàtic i eficient del cicle de vida dels documents. Un sistema de gestió documental controla els documents des de la seva creació fins a la seva conservació o eliminació, i incorpora eines que permeten la seva recuperació, en determina l’accés i la seva utilització.

Els beneficis que aporta la gestió documental, a banda, esdevenen totalment essencials per garantir el compliment normatiu. En aquest sentit, les  lleis 39/2015 LPACAP i  40/2015 LRJSP i el desenvolupament reglamentari  posterior (Norma Tècnica d’interoperabilitat, RD 3/2010, que estableix el Esquema Nacional de Seguretat i el RD 203/2021, pel qual s’aprova el Reglament d’actuació i funcionament el sector públic per mitjans electrònics) constitueixen un marc legal d’obligat compliment en què les administracions han hagut d’adaptar-se als actuals mètodes de treball, basats en l’ús de suports electrònics. 

Una política de gestió de documents electrònics recull els criteris necessaris per garantir la interoperabilitat, la recuperació i conservació de documents i expedients electrònics d’una organització com l’Ajuntament. És un instrument essencial per a la gestió de documents que assoleix dos objectius: complir  amb la obligació legal de disposar d’una Política de gestió de documents electrònics i disposar d’un instrument que traci les línies mestres corporatives per a la gestió d’aquests documents


Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Govern obert > Infoparticipa
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat