Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
La ciutat
Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

L'Ajuntament instal·la dos caixers automàtics a les dependències municipals per facilitar el pagament de tributs i multes

07/07/2013

Els terminals, que permeten els pagaments tant en targeta de crèdit com en efectiu, estan instal·lats a l’Oficina d’Atenció Tributària i a les dependències de la Policia Local i han fet prop de 800 operacions durant els mesos d'agost i setembre. Així, s'ofereix als usuaris un horari més ampli del que tenen actualment les entitats financeres.

 

L’Ajuntament de Manresa ha instal·lat caixers automàtics per al pagament de tributs i multes a l’Oficina d’Atenció Tributària, a la Plaça Major número 5; i a les dependències de la Policia Local, a l’edifici de la Florinda, que permeten operar amb targeta de crèdit o amb diners en efectiu. Durant els primers mesos de prova, a l'agost i al setembre, els dos terminals han fet 783 operacions en total, que han suposat una recaptació de 167.925,52 euros.

Les dades del mes d’agost d’enguany mostren que la recaptació total d’ambdós terminals ha estat de 55.465,06 euros amb 360 operacions efectuades. D’aquestes operacions, 265 s’han fet al caixer de l’Oficia d’Atenció Tributària (OAT) i 95 al que estpa ubicat a la Policia Local. 

Durant el mes de setembre l’activitat ha augmentat i s'han recaptat 112.460,46 euros en les 423 operacions realitzades, de les quals 307 s’han fet al caixer de la OAT i 116 a la terminal de La Florinda.

La major part  dels ciutadans prefereixen fer els seus pagaments en efectiu. Així, el 73% d’operacions han estat en metàl·lic i el 27% amb targeta, i s’han recaptat 149.678,19 euros en efectiu  (el 88,4%) i 18.247,33 euros amb targeta de crèdit (l'11,6%). 

Els nous caixers, que van començar a funcionar en període de proves l'1 d'agost, permeten als usuaris fer tot tipus de pagaments de tributs i taxes municipals, com la taxa d’escombraries, l’Impost sobre Vehicles, l’Impost sobre Béns Immobles (IBI), l’Impost sobre Activitats econòmiques (IAE) i l’Impost Sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO), així com les multes de trànsit i qualsevol document que expedeix l’ajuntament i que vagi amb codi de barres.

L'horari per poder fer operacions és de dilluns a divendres, de dos quarts de 9 del matí fins les 2 del migdia, i els dilluns també de 4 a 6 de la tarda.

Facilitar els pagaments no domiciliats

Amb la instal·lació d’ambdós terminals, l’Ajuntament de Manresa té com objectiu principal facilitar als ciutadans el pagament de tributs i multes que no estan domiciliats. El fet que les entitats financeres imposen un horari molt restringit i dies concrets de pagament ha provocat que s’hagin rebut queixes de persones que no els poden realitzar dins l’horari fixat.

Per aquest motiu des del Servei de Tresoreria i Gestió Tributària de l’Ajuntament de Manresa s’ha considerat necessari complementar aquest servei recaptatori mitjançant caixers automàtics que faciliten la gestió i amplien l’horari de pagament que tenen fixat les entitats bancàries., 

A més s’està estudiant la possibilitat que de cara l’any que ve també es puguin fer operacions de venda dels carnets del bus urbà i el pagament de la taxa de documents administratius, certificats, etc.

El sistema que s’implementarà és que els usuaris paguin aquests documents a través dels caixers que emetran un rebut amb el qual s’hauran de dirigir a l’oficina d’atenció al públic (OAC) a recollir la documentació sol·licitada.

Destaquem

Notícies

Agenda

Directori

Plànol guia


Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat