Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Ordre del dia del Ple ordinari de l'Ajuntament de Manresa del 21 de març de 2024

Imatge de la notícia
19/03/2024

 

Resolució

 

Marc Aloy Guàrdia, alcalde de l’Ajuntament de Manresa, vist l’expedient administratiu instruït d’ofici sobre convocatòria de sessió plenària ordinària, dicto la resolució següent que es fonamenta en les consideracions legals que a continuació s’esmenten:

 

Consideracions legals

  • Article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, en la redacció donada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre.

  • Article 53 del DL 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei  municipal i de règim local de Catalunya.

  • Article 41 del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), aprovat pel RD 2568/1986, de 28 de novembre.

  • Article 10 del Reglament orgànic municipal.

  • Acord del ple de 4 de juliol de 2023, que aprova el règim de sessions plenàries.

Per tot això, com alcalde president,

 

Resolc:

 

Convocar sessió del Ple de l’Ajuntament de Manresa, núm. 3, amb caràcter ordinari, per al dia 21 de març de 2024, a les 9.30 h, al Saló de Sessions de la Casa Consistorial, amb l’ordre del dia que aprovo íntegrament i que es transcriu a continuació, amb l’advertiment que per manca de quòrum d’assistència aquesta convocatòria s’entendrà reiterada amb el mateix ordre del dia, caràcter de la sessió i circumstàncies, quaranta-vuit hores més tard. 

 

ORDRE DEL DIA

 

I.          PART DISPOSITIVA

 

1.         APROVACIÓ ACTA ANTERIOR

 

1.1.-     Aprovació, si escau, de l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària, núm. 2, del dia 15 de febrer de 2024.-

 

2.         QÜESTIONS DE PRESIDÈNCIA

 

2.1.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 2757, de 22 de febrer de 2024,  sobre aprovació del Protocol d’Actuació en Emergències de la Fira de l’Aixada 2024. (AJT.DCP 2024000016).-

 

2.2.-      Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 2129, de 12 de febrer de 2024, sobre substitució del titular de l’Alcaldia durant els dies 16, 17 i 18 de febrer de 2024, per la segona tinent d’alcalde. (SGR.ABS2024000003).-

 

2.3.-      Donar compte de la Resolució de l’alcalde núm. 3691, de 7 de març de 2024, sobre substitució del titular de l’Alcaldia durant el període comprès entre el 13 i el 16 de març de 2024, a les 12 h, pel primer tinent d’alcalde. (SGR.ABS2024000005).-

 

2.4.-     Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 3217, de 28 de febrer de 2024, sobre l’aprovació de la Liquidació del Pressupost de l’exercici de 2023. (INT.LIQ 2024000001).-

 

2.5.-     Donar compte de l'informe sobre la resolució de discrepàncies, anomalies en matèria   d'ingressos i omissió de la fiscalització, exercici 2023. (INT.DON 2024000003).-

 

2.6.-     Donar compte de l'Informe  de control financer permanent de les bestretes de caixa fixa i els pagaments a justificar, exercici 2023. (INT.DON 2024000004).-

 

2.7.-     Donar compte de l’informe de control financer permanent en compliment de la Llei orgànica 9/2013, de control del Deute Comercial en el Sector Públic. (INT.DON 2024000009).-

 

2.8.-     Donar compte de l'informe de la Sindicatura de Comptes de Catalunya relatiu al Compte General de les corporacions locals, exercici 2021. (INT.DON 2024000006).-

 

2.9.-     Donar compte de l'informe de la Sindicatura de Comptes relatiu al seguiment de les recomanacions dels informes del Compte General de les corporacions locals, exercicis 2004-2021. (INT.DON 2024000007).-

 

2.10.-   Donar compte de l'informe de la Sindicatura de Comptes de Catalunya relatiu a la tramesa de la informació relativa a l'exercici del control intern de les corporacions locals, exercicis 2019-2021. (INT.DON 2024000008).-

 

2.11.-   Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 28 de febrer de 2024, relatiu al període mitjà de pagament a proveïdors – Gener 2024. (INT.DON 2024000005).-

 

2.12.-   Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 7 de març de 2024, relatiu al càlcul de l'estabilitat pressupostària relacionat amb l’expedient de modificació de crèdits núm. T7/2024. (INT.DON 2024000011).-

 

2.13.-   Donar compte de l’informe d’Intervenció, de 8 de març de 2024, relatiu al càlcul de l'estabilitat pressupostària relacionat amb l’expedient de modificació de crèdits  P8/2024. (INT.DON 2024000010).-

 

2.14.-   Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 2199, de 13 de febrer de 2024, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T4/2024. (PRE.MOD 2024000004).-

 

2.15.-.  Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 2617, de 19 de febrer de 2024, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T5/2024. (PRE.MOD 2024000005).-

 

2.16.-   Donar compte de la Resolució de l’alcalde, núm. 3694, de 8 de març de 2024, sobre aprovació de l’expedient de modificació de crèdits núm. T7/2024. (PRE.MOD 2024000007).-

 

2.17.-   Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 2061, de 9 de febrer de 2024, per la qual es declara emergent la contractació de l’enderroc dels dos edificis situats al carrer Jorbetes núm. 26 i 28. (CON.EME 2024000001).-

 

2.18.-   Donar compte de la Resolució de l’alcalde, número 2062, de 9 de febrer de 2024, per la qual es declara emergent la contractació dels treballs que consisteixen en el  tancament de la porta d’accés a l’edifici per la façana principal, ubicat al carrer Camp d’Urgell, núm. 4. (CON.EME 2024000002).-

 

 

3.         ALCALDIA

 

3.1.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’adhesió de l’Ajuntament de Manresa al Pacte Social de l’Aigua. (SGR.ENS 2024000003).-

 

3.2.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’Agenda Urbana Manresa 2030. (AJT.DIC 2024000031).-

 

3.3.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de la designació de representants de la Corporació en entitats i òrgans que requereixen representació municipal. (SGR.CTP 2024000002).-

 

3.4.-     Dictamen sobre aprovació, si escau, de l’actualització del règim econòmic dels càrrecs electes municipals. (AJT.DIC 2024000041).-

 

 

4.         ÀREA DE SERVEIS GENERALS

 

 

4.1       Regidoria delegada de Recursos Humans i Govern Obert

 

4.1.1.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, del nou Reglament d’ús de dades personals i dels sistemes d’informació de l’Ajuntament de Manresa. (ORD.GEN 2023000003).-

 

4.1.2.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de la plantilla de personal de l’Ajuntament de Manresa per a l’any 2024. (AJT.DIC 2024000039).-

 

4.1.3.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la modificació de l’Organigrama Funcional de l’Ajuntament de Manresa. (AJT.DIC 2024000043).-

 

4.1.4.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de les retribucions del personal al servei de l'Ajuntament de Manresa, amb efectes 1 de gener de 2023. (AJT.DIC 2024000042).-

 

 

4.2       Regidoria delegada d'Hisenda

 

4.2.1.-  Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la imposició i ordenació de les contribucions especials per a la realització de les obres del “Projecte d’obra ordinària de millora i ampliació del carrer Guimerà i tram nord dels Esquilets, Tram 1. Guimerà”. (Muralla-Esquilets). (AJT.DIC 2024000032).-

 

4.2.2.-  Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la imposició i ordenació de les contribucions especials per a la realització de les obres del “Projecte d’obra ordinària de millora i ampliació del carrer Guimerà i tram nord dels Esquilets, Tram 2. Guimerà”. (Esquilets-Passeig). (AJT.DIC 2024000033).-

 

4.2.3.-  Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la imposició i ordenació de les contribucions especials per a la realització de les obres del “Projecte d’obra ordinària de millora i ampliació del carrer Guimerà i tram nord dels Esquilets, Tram 3. Guimerà”. (Passeig-Bruc).  (AJT.DIC 2024000034).-

 

4.2.4.-  Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la imposició i ordenació de les contribucions especials per a la realització de les obres del “Projecte d’obra ordinària de millora i ampliació del carrer Guimerà i tram nord dels Esquilets, Tram 4. Esquilets”. (AJT.DIC 2024000035).-

 

4.2.5.-  Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la imposició i ordenació de les contribucions especials per a la realització de les obres del “Projecte d’obra ordinària de millora i ampliació del carrer Guimerà i tram nord dels Esquilets, Tram 5. Lateral Passeig”. (AJT.DIC 2024000036).-

 

4.2.6.-  Dictamen sobre aprovació provisional, si escau, de la imposició i ordenació de les contribucions especials per a la realització de les obres del projecte de “Millora i ampliació de la urbanització del carrer Santa Maria (actualització pressupost)”. (AJT.DIC 2024000037).-

 

4.2.7.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P6/2024, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2024000006).-

 

4.2.8.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de l’expedient de modificació de crèdits núm. P8/2024, dins del Pressupost Municipal vigent. (PRE.MOD 2024000008).-

 

 

5.         ÀREA DE TERRITORI

 

5.1       Regidoria delegada d’Urbanisme i Mobilitat

 

5.1.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, del plec de clàusules administratives, de la memòria i l’expedient de contractació de les obres incloses al “Projecte de rehabilitació de la Fàbrica Nova. Cobertes i façanes”.  (CON.EXP 2023000085).-

 

5.1.2.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la 5a modificació del contracte del servei de neteja de les dependències municipals. (CON.EXE 2024000012).-

 

5.1.3.-  Dictamen sobre aprovació definitiva, si escau, del projecte d’obra ordinària “Rehabilitació dels sostres de la Fàbrica dels Panyos”. (AJT.DIC 2024000021).-

 

 


6.-        ÀREA DE DRETS I SERVEIS A LES PERSONES

 

6.1       Regidoria delegada d’Educació

 

6.1.1.-  Dictamen sobre aprovació inicial, si escau, de les bases reguladores de la concessió de beques per a l’escolarització i ajudes individualitzades de menjador i/o servei d’acollida de les escoles bressol municipals per al curs 2024-25 i aprovació de la convocatòria. (SUB.BCO 2024000003).-

 

 

6.2       Regidoria delegada d’Acció Comunitària

 

6.2.1.-  Dictamen sobre aprovació, si escau, de la renovació dels Consells Sectorials per al mandat 2023-2027. (SGR.CTP 2024000003).

 

 

7.         PROPOSICIONS

 

7.1.-     Proposició del Grup Municipal del PSC per demanar l’adhesió a la “ILP per a la Proposició de Llei de Garanties de Finançament del Sistema Educatiu Català. Per un mínim del 6% del PIB per a l’educació”.-

 

7.2.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per a la concreció i millor realització de la borsa de recursos educatius gratuïts.-

 

7.3.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per a la gestió responsable de l’aigua i la revocació de la concessió d’Aigua a ICL-IBERIA.-

 

7.4.-     Proposició del Grup Municipal de Fem Manresa per destinar el romanent pressupostari de l’any 2023 a polítiques d’habitatge.-

 

7.5.-     Proposició del Grup Municipal de Junts en relació amb els dèficits del servei de la línia regular de bus interurbà entre Manresa i Barcelona.-

 

7.6.-     Proposició del Grup Municipal de Junts per a la ubicació d’una nova parada de bus urbà al carrer de l’Abat Oliba.-

 

 

8.         ASSUMPTES SOBREVINGUTS.-

 

 

II.         CONTROL DE L’EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL

 

9.-        Donar compte de les resolucions dictades per l’alcalde i els regidors i regidores delegats de l’Alcaldia des de l’anterior donació de compte al Ple municipal.-

 

10.-      Donar compte de les actes de les sessions de la Junta de Govern Local amb caràcter reservat núm. 7, 9, 10, 11 i 12 dels dies 14, 22 i 28 de febrer i 6 i 12 de març de  2024, i de l’acta de la sessió amb caràcter públic núm. 8, del dia 14 de febrer de 2024.-

 

11.-      Donar compte d’escrits que justifiquen recepció d’acords adoptats pel Ple de l’Ajuntament de Manresa.-

 

12.-      PRECS, PREGUNTES i  INTERPEL·LACIONS A L’EQUIP DE GOVERN.-

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat