Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
La ciutat
Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Pla Local d'Habitatge 2017-2022

La Llei catalana 18/2007, del dret a l’habitatge, regula el Plans Locals d’Habitatge i els defineix com l’instrument que  determina la política municipal d’habitatge i el marc de les actuacions que podran concertar-se  de forma preferent amb la Generalitat de Catalunya,  amb una vigència de sis anys.

Com antecedent, l’Ajuntament va aprovar l’any 2007 un Pla Local d’Habitatge que tenia establerta una vigència fins a finals del  2015. El context socioeconòmic dels últims anys ha obligat a fer una  reformulació profunda de l’enfocament de la nova planificació en relació a la que establia l’anterior Pla, prioritzant l’obtenció d’habitatge social: l’impacte de la crisi econòmica, provocada principalment per l’especulació immobiliària, ha donat com a resultat l’exclusió residencial de moltes famílies que es  troben amb la impossibilitat d’afrontar les despeses de l’habitatge.

Davant d’aquest nou context socioeconòmic, l’Ajuntament, especialment en l’àmbit dels serveis socials, ha obert línies d’actuació que permeten atendre les famílies que no disposen de recursos econòmics per fer front als pagaments relacionats amb l’habitatge.

La primera adaptació de la planificació municipal en matèria d’habitatge, prioritzant l’obtenció d’habitatges assequibles, s’ha portat a terme en el marc del planejament urbanístic,  amb l’aprovació del nou Pla d’Ordenació Urbanística  Municipal.

El Ple de la Corporació, el 23 de juliol de 2015 va acordar redactar un nou Pla Local d’Habitatge,  amb l’assistència tècnica de la Diputació de Barcelona.

L’assistència tècnica de la Diputació s’ha portat a terme per part de la consultora GMG Plans i Projectes, SLP, en qualitat d’equip redactor, amb la supervisió de l’Oficina d’Habitatge de la Gerència de Serveis d’Habitatge, Urbanisme i Activitats de la Diputació i amb el suport intern dels serveis municipals.  

Com a situació de partida referencial, el nou Pla s’emmarca en el Pla del Dret a l’Habitatge de Catalunya, aprovat  pel Decret 75/2014 que inclou Manresa en la relació de municipis de demanda forta i acreditada d’habitatge.

En la redacció del Pla s’han prioritzat els processos de participació. En aquest sentit s’ha treballat en el marc de la Taula Municipal per a l’Habitatge, amb els diversos grups municipals i  amb les entitats del tercer sector; obrint les sessions consultives a les associacions veïnals, formacions polítiques, col·legis professionals, entitats públiques i privades vinculades  a aquest àmbit d’actuació  i a tots els altres col·lectius  i ciutadania en general que han volgut participar-hi.  

El seguiment i validació de les propostes tècniques i de les aportacions de les sessions participatives s’ha instrumentalitzat mitjançant una comissió redactora integrada pels regidors i tècnics dels serveis municipals implicats en les polítiques d’habitatge, el gerent de FORUM,S.A., l’equip redactor i la tècnica supervisora de la Diputació.

El contingut del Pla redactat s’estructura a partir dels continguts que prescriu l’art. 14 de la llei 18/2007, en dos apartats diferenciats:

. Anàlisi i diagnosi de la situació de l’habitatge al municipi

. Pla d’acció: objectius i propostes d’actuació

Per a la definició dels continguts s’ha seguit la Guia metodològica per a la redacció de plans locals d’habitatge, editada per la Diputació el 2014, relligant i donant un nou impuls a totes les actuacions que ja es porten a terme i proposant-ne de noves.

Destaquem

Notícies

Agenda

Directori

Plànol guia


Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat