Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
La ciutat
Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

CNV (comunicació no violenta) aplicada a la resolució de conflictes en l'àmbit educatiu (15 hores) (octubre-novembre 2020)

CNV (comunicació no violenta) aplicada a la resolució de conflictes en l’àmbit educatiu. Una aproximació pràctica a la noviolència tant a la vida quotidiana com a les societats del sXXI

Inscripcions exhaurides!!!

Codi del curs: 2020CNV15

Durada: 15 hores

Modalitat: Telemàtic, a través de videoconferència. 

L'alumnat rebrà l'enllaç per connecar-se a les sessions en línia. Cal disposar d'ordinador que permeti la connexió a la plataforma Zoom, JitsiMeet o Meet de google i que tingui càmera. Convé connectar-se a les sessions des d'un lloc tranquil, per evitar les interrupcions, i, preferiblement, utilitzar auriculars amb micròfon per garantir la qualitat de l'audició.

En inscriure't en aquesta formació acceptes que pugui ser vist el teu nom i cognoms, la teva imatge i veu durant la sessió on-line.


Dates

Dimecres 28 octubre, 4, 11, 18, 25 novembre, 2 desembre – de les 18,20 a les 20h (Marta Ponce) i Dilluns, 9, 16, 23 de novembre – De les 18,20 a les 20h (Jordi Palou-Loverdos)

Descripció del taller:

Taller telemàtic, vivencial que aporta un espai de transformació per a promoure la prevenció de conflictes i la reconversió d’aquests en  oportunitats per a crear un ambient educatiu positiu. 

Es treballarà des d’una metodologia participativa basada en l’enfoc socio-afectiu que combina una aproximació teòrico-pràctica a les estratègies comunicatives i a les tècniques de mediació i resolució de conflictes.

El taller treballa dues dimensions: una més personal que potencia l’autoconeixement i el reconeixement de les actituds que poden prevenir o resoldre una situació conflictiva i una dimensió més comunitària que reforça la importància de les tècniques de mediació en les relacions personals, el treball en equip o en el nostre posicionament davant crisis col·lectives.

La comunicació com a base de les relacions interpersonals esdevé un element primordial per facilitar tant un ambient adequat per a l’aprenentatge com per les interrelacions positives.  

Objectius

•             Reconèixer el rol personal en la resolució positiva d’un conflicte  

•             Conèixer les fases i evolució dels conflictes

•             Aportar eines pràctiques per a la prevenció de conflictes i per a la mediació en situacions tant personals com professionals i comunitàries

•             Difondre bones pràctiques basades en la noviolència tant a escala local com internacional

•             Obrir un espai de reflexió entorn els elements que promouen la relació positiva, les diverses formes de comunicació i els efectes d’aquestes en l’esdevenir quotidià.

•             Aportar recursos de comunicació que afavoreixin la relació positiva.

•             Experimentar i investigar noves “formes de comunicació” i analitzar-ne els efectes.

•             Compartir amb diferents agents de l’àmbit educatiu les condicions per millorar el clima d’educació integral

Continguts

Els Conflictes com a oportunitats? 

  • Gestació i evolució d’un conflicte
  • Fonaments sobre la transformació noviolenta de conflictes

Metodologia per a la resolució de conflictes

  • Mediació, estils de negociació, acords favorables
  • Resolució assertiva dels conflictes
  • Conducció de la mediació

Caixa d'eines

  • Tècniques de regulació personal per a crear un clima adequat per a la resolució de conflictes
  • Anàlisis dels estils de comportament

Bones pràctiques sobre resolució noviolenta de conflictes en clau local i internacional

Elements bàsics que promouen la relació positiva: el vincle, la mirada i la comunicació positiva

  • La Mirada
  • El vincle
  • Elements claus en la comunicació interpersonal
  • El paradigma de la comunicació no violenta
  • La comunicació no violenta: un nou paradigma.

Descripció dels components de la comunicació no violenta: observació, sentiments, necessitats i petició

  • Apliquem L’observació
  • Els sentiments. Parlar des del JO
  • Les Necessitats.
  • Aprofundir en mi i en l’altreLa petició.
  • Posar claredat en la relació comunicativa

Aplicació pràctica en l’àmbit de l’aula

  • L’ autoempatia
  • L’Escolta empàtica
  • L’expressió empàtica

Aplicació de la comunicació no violenta en la resolució de conflictes interpersonals. Dinàmiques i materials per a l’aula.


Nivell del professorat al qual s'adreça l'activitat: Mestres d’infantil, primària, secundària, monitors, educadors i educadores, dinamitzadors comunitaris i membres d’entitats vinculats al món de l’ensenyament.


Nombre de places

Mínim 15- Màxim 25

Formadors

Jordi Palou-Loverdos

Advocat  especialista en mediació i resolució pacífica de conflictes i membre de diferents entitats socials. Ha estat pioner de la justícia universal i impulsor de diferents iniciatives per a facilitar el diàleg en conflictes nacionals i internacionals. És impulsor de les Audiències Memorials amb víctimes i familiars de perpetradors de violacions de drets humans durant la guerra civil i la dictadura franquista. És advocat acreditat del Tribunal Penal Internacional i va assumir la representació legal de les víctimes catalanes, espanyoles, ruandeses i congoleses del conflicte a l'Àfrica dels Grans Llacs, entre elles la infermera manresana Flors Sirera. Destaca els seu paper en l’acompanyament del diàleg intraurandès i en processos de reconciliació postconflicte.  És autor de l'Informe "Violacions de drets civils i polítics a Catalunya 2017" i la seva denúncia davant l'ONU. Actualment és vicepresident de l’Institut Internacional per a l’Acció Noviolenta i director de la Carta de la Pau dirigida a l’ONU.

Marta Ponce

Psicopedagoga i mediadora des de l’any 2004. Formada en constel·lacions sistèmiques i experta en comunicació està especialitzada en les intervencions en l’àmbit familiar i escolar; tant des de la vessant de gestió del conflicte com des de l’assessorament. 

Pel seu recorregut professional intervé en l’àmbit de la docència i l’assessorament i/o acompanyament  de grups  humans ( pares i mares, educadors, mestres, equips professionals... )

Pla d'avaluació de l'activitat

Avaluació d’aprofitament: Avaluació continuada mitjançant els registres d’autoobservació que realitzen els alumnes després de determinades pràctiques, observació directa del nivell de participació i execució dels alumnes per part dels docents, cercle final per socialitzar els principals aprenentatges del taller .

Avaluació de satisfacció: mitjançant un qüestionari que es passarà als participants el darrer dia del curs. 

Requisits de certificació: Els assistents hauran d’assistir un mínim del 80% del curs i realitzar de manera satisfactòria les tasques d’aprofitament per a tal d’obtenir la certificació.

Cost de la matrícula: 

Preu general: 50 euros

Preu subvencionat: En el marc de la pandèmia Covid19, l'Ajuntament de Manresa subvenciona el curs de forma excepcional amb un 100%, sempre que hi hagi un compromís d'assistència i continuïtat per part de la persona inscrita . Per tant, el curs esdevé gratuït per al següent col.lectiu:

  • Professorat dels centres escolars de Manresa, especialment els que participen en el projecte Lotus
  • Membres d’entitats sense ànim de lucre de Manresa,
  • Joves residents a Manresa de menys de 25 anys i
  • Persones residents a Manresa en situació de vulnerabilitat (persones a l’atur). Cal acreditar la situació.

Organitza: Ajuntament de Manresa, Casa per la Solidaritat i la Pau Flors Sirera i Associació Aula Aura

Per al professoat, aquesta és una activitat de formació permanent reconeguda pel Departament d'Ensenyament.

Destaquem

Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat