Ajudes a empreses i autònoms afectats econòmicament per les conseqüències del COVID-19
Documents
- Annex 2.1 Declaració ingressos ( empreses amb més d'un any d'antiguitat)
- Annex 2.2 Declaració ingressos ( empreses menys d'un any d'antiguitat)
- Bases reguladores ajudes COVID-19
- BDNS
- BOPB- Extracte convocatòria
- Convocatòria ajudes COVID-19
- Declaració responsable ajudes COVID ( en cas que el/la sol·licitant no sigui el representant legal)
Ajut en concepte de prestació única per a la compensació de pèrdues econòmiques com a conseqüència del COVID-19 .
Beneficiaris/es:
- Les persones treballadores autònomes, persona física, donades d'alta com a treballadores autònomes al Règim Especial del Treball Autònom de la Seguretat Social (RETA)
- Empreses ja constituïdes, amb qualsevol forma jurídica, que el seu volum de facturació anual no superi els 200.000,00 euros (Per a determinar el volum de facturació anual es tindrà en compte el volum de facturació de l’últim exercici presentat)
Amb domicili fiscal, i si escau, el centre de treball a Manresa, que reuneixin els següents requisits:
- Haver suspès la seva activitat econòmica com a mesura derivada de l'aplicació del Reial Decret 463/2020,de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, modificat pel Reial Decret 465/2020 i normes concordants.
- En cas d’haver pogut continuar l’activitat una vegada entrat en vigor el decret 463/2020 de 14 de març pel qual es declara l’estat d’alarma, hagi sofert una davallada dels ingressos per vendes d’un 75%, respecte del mateix període de l’any anterior. En el cas de persones físiques o jurídiques amb una antiguitat inferior a un any, la comparació es farà amb la mitjana de la facturació mensual des de la data d’alta d’activitat.
Import:
L’ajut consistirà en una aportació única de 600,00 euros per persona beficiària.
Resolució de l’ajut:
En règim de competència no competitiva , es a dir, per ordre cronològic d’entrada de sol·licituds, una vegada exhaurit el pressupost la presentació de la sol·licitud no dona cap dret a l'obtenció de l'ajut.
Despeses subvencionables:
Són subvencionables les despeses fixes originades a partir de la declaració de l’estat d’alarma i fins a 31 de desembre de 2020.
Són despeses elegibles les derivades dels contractes de lloguer, serveis d’assessorament i gestió, despeses del personal contractat o familiars col·laboradors ( inclou sou i seguretat social), despeses de seguretat social i altres despeses directament vinculades necessàries per a poder exercir l’activitat econòmica amb garanties.
Forma i lloc de presentació:
Les sol·licituds s’hauran de formalitzar a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Manresa: https://www.manresa.cat/seu/menu/fitxa/1095
La identificació de les persones sol·licitants es farà a través dels sistemes de signatura electrònica. Es consideraran certificats admesos per l’Ajuntament de Manresa els que accepta el servei VÀLid del Consorci AOC: idCAT Mòbil, Certificats digitals i Certificats admesos pel validador del consorci AOC per a relacionar-se amb les admiinistracions públiques.
Documentació a presentar:
- Alta de la persona beneficiària en el cens d’empresaris, professionals o retenidors
(model 036 o 037) - Document acreditatiu de l’alta al règim d ’afiliació dels treballadors autònoms
- Còpia de l’escriptura de constitució i dels estatuts de l’entitat i document d’inscripcióde l’entitat al registre públic corresponent, si s’escau.
- Permís de treball per compte propi (únicament en el cas de persones estrangeres).
- Còpia del document acreditatiu de poders del representant de l’entitat en cas de persones jurídiques, si s’escau.
- Declaració dels ingressos que s’han deixat d’obtenir segons model annez 2 ( tan sols per aquelles persones que han pogut continuar l’activitat)
- Documents acreditatius de prorroga, ajornament, moratòria o qualsevol altra condició especial dels seus deutes si escau
Termini:
Del 29 de maig al 18 de juny de 2020
Les sol·licituds es resoldran per ordre cronològic de presentació, quan s'hagin efectuat les verificacions oportunes, i fins a exhaurir la dotació pressupostaria assignada.
Informació: Per dubtes i aclariments us podeu posar en contacte amb cedem@ajmanresa.cat