Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
La ciutat
Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

CNV (comunicació no violenta) aplicada a la resolució de conflictes en l'àmbit educatiu (15 hores) (octubre-novembre 2019)

CNV (comunicació no violenta) aplicada a la resolució de conflictes en l’àmbit educatiu. Una aproximació pràctica a la noviolència tant a la vida quotidiana com a les societats del sXXI

Durada: 15 hores

Dates i horari: Dilluns 28 d'octubre, 11, 18 i 25 de novembre de 2019,  de les 18,15 a les 20,45h, Dissabte 23 de novembre, de 9 a 14h

Lloc on es realitza: Casa per la solidaritat i la Pau Flors Sirera (carrer de les Saleses 10 - Manresa)

Modalitat: Presencial

Descripció del taller:

Taller vivencial que aporta un espai de transformació per a promoure la prevenció de conflictes i la reconversió d’aquests en  oportunitats per a crear un ambient educatiu positiu.

Es treballarà des d’una metodologia participativa basada en l’enfoc socio-afectiu que combina una aproximació teòrico-pràctica a les estratègies comunicatives i a les tècniques de mediació i resolució de conflictes.

El taller treballa dues dimensions: una més personal que potencia l’autoconeixement i el reconeixement de les actituds que poden prevenir o resoldre una situació conflictiva i una dimensió més comunitària que reforça la importància de les tècniques de mediació en les relacions personals, el treball en equip o en el nostre posicionament davant crisis col·lectives.

La comunicació com a base de les relacions interpersonals esdevé un element primordial per facilitar tant un ambient adequat per a l’aprenentatge com per les interrelacions positives. 

Objectius

•             Reconèixer el rol personal en la resolució positiva d’un conflicte 

•             Conèixer les fases i evolució dels conflictes

•             Aportar eines pràctiques per a la prevenció de conflictes i per a la mediació en situacions tant personals com professionals i comunitàries

•             Difondre bones pràctiques basades en la noviolència tant a escala local com internacional

•             Obrir un espai de reflexió entorn els elements que promouen la relació positiva, les diverses formes de comunicació i els efectes d’aquestes en l’esdevenir quotidià.

•             Aportar recursos de comunicació que afavoreixin la relació positiva.

•             Experimentar i investigar noves “formes de comunicació” i analitzar-ne els efectes.

•             Compartir amb diferents agents de l’àmbit educatiu les condicions per millorar el clima d’educació integral

Continguts

•             Els Conflictes com a oportunitats?

o             Gestació i evolució d’un conflicte

o             Fonaments sobre la transformació noviolenta de conflictes

•             Metodologia per a la resolució de conflictes

o             Mediació, estils de negociació, acords favorables

o             Resolució assertiva dels conflictes

o             Conducció de la mediació

•             Caixa d’eines:

o             Tècniques de regulació personal per a crear un clima adequat per a la resolució de conflictes

o             Anàlisis dels estils de comportament

•             Bones pràctiques sobre resolució noviolenta de conflictes en clau local i internacional

•             Elements bàsics que promouen la relació positiva: el vincle, la mirada i la comunicació positiva

o             La Mirada

o             El vincle

o             Elements claus en la comunicació interpersonal

o             El paradigma de la comunicació no violenta

o             La comunicació no violenta: un nou paradigma.

•             Descripció dels components de la comunicació no violenta: observació, sentiments, necessitats i petició

o             Apliquem L’observació

o             Els sentiments. Parlar des del JO

o             Les Necessitats. Aprofundir en mi i en l’altre

o             La petició. Posar claredat en la relació comunicativa

•             Aplicació pràctica en l’àmbit de l’aula

o             L’ autoempatia

o             L’Escolta empàtica

o             L’expressió empàtica

•             Aplicació de la comunicació no violenta en la resolució de conflictes interpersonals. Dinàmiques i materials per a l’aula.

Nivell del professorat al qual s'adreça l'activitat: Mestres d’infantil, primària, secundària, monitors, educadors i educadores, dinamitzadors comunitaris i membres d’entitats vinculats al món de l’ensenyament.

Nombre de places

Mínim 20- Màxim 35

Formadors

Jordi Palou-Loverdos

Advocat  especialista en mediació i resolució pacífica de conflictes i membre de diferents entitats socials. Ha estat pioner de la justícia universal i impulsor de diferents iniciatives per a facilitar el diàleg en conflictes nacionals i internacionals. És impulsor de les Audiències Memorials amb víctimes i familiars de perpetradors de violacions de drets humans durant la guerra civil i la dictadura franquista. És advocat acreditat del Tribunal Penal Internacional i va assumir la representació legal de les víctimes catalanes, espanyoles, ruandeses i congoleses del conflicte a l'Àfrica dels Grans Llacs, entre elles la infermera manresana Flors Sirera. Destaca els seu paper en l’acompanyament del diàleg intraurandès i en processos de reconciliació postconflicte.  És autor de l'Informe "Violacions de drets civils i polítics a Catalunya 2017" i la seva denúncia davant l'ONU. Actualment és vicepresident de l’Institut Internacional per a l’Acció Noviolenta i director de la Carta de la Pau dirigida a l’ONU.

Marta Ponce

Psicopedagoga i mediadora des de l’any 2004. Formada en constel·lacions sistèmiques i experta en comunicació està especialitzada en les intervencions en l’àmbit familiar i escolar; tant des de la vessant de gestió del conflicte com des de l’assessorament.

Pel seu recorregut professional intervé en l’àmbit de la docència i l’assessorament i/o acompanyament  de grups  humans ( pares i mares, educadors, mestres, equips professionals... )

Pla d'avaluació de l'activitat

Avaluació d’aprofitament: Avaluació continuada mitjançant els registres d’autoobservació que realitzen els alumnes després de determinades pràctiques, observació directa del nivell de participació i execució dels alumnes per part dels docents, cercle final per socialitzar els principals aprenentatges del taller .

Avaluació de satisfacció: mitjançant un qüestionari que es passarà als participants el darrer dia del curs.

Requisits de certificació: Els assistents hauran d’assistir un mínim del 80% del curs i realitzar de manera satisfactòria les tasques d’aprofitament per a tal d’obtenir la certificació.

Cost de la matrícula:

Preu general: 50 euros

Preu subvencionat: 15 euros. Mestres d’escoles que participen en el projecte Lotus i membres d’entitats sense ànim de lucre de Manresa, joves de menys de 25 anys i persones en situació de vulnerabilitat (persones a l’atur). Cal acreditar la situació.

Organitza: Ajuntament de Manresa, Casa per la Solidaritat i la Pau Flors Sirera i Associació Aula Aura

Aquesta és una activitat de formació permanent reconeguda pel Departament d'Ensenyament.

Destaquem

Notícies

Agenda

Directori

Plànol guia


Mapa web | Informació i Crèdits | Política de privacitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat