Finestreta única empresarial (FUE)
La Finestreta Única Empresarial és l’espai virtual des d’on les persones emprenedores, empresàries i intermediàries poden fer totes les gestions necessàries per iniciar una activitat econòmica. Aquest projecte impulsat per la Generalitat de Catalunya, ofereix tots els tràmits i serveis que les empreses necessiten per realitzar la seva activitat al llarg del seu cicle de vida i s’hi ofereixen tots els tràmits administratius, de manera estandarditzada i homogeneïtzada amb independència de l’administració responsable.
A través de l’eina de Cerca Guiada de tràmits, el portal FUE permet conèixer tots els tràmits referents a l’inici d’una nova activitat econòmica. A partir del tipus d’activitat i de la tria de la seva ubicació, es genera un qüestionari que dona com a resultat un informe detallat dels tràmits, l’ordre en què s’han de fer, el lloc, els requisits, la documentació necessària i les taxes que cal pagar.
L’Ajuntament de Manresa s’ha adherit a aquest projecte amb l’objectiu d’agilitzar i simplificar els principals tràmits relatius al cicle de vida d’una activitat, possibilitant la tramitació electrònica a través d’aquesta Seu electrònica, sobretot pel que fa a les activitats innòcues i les de baix risc incloses en la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica.
Tràmits municipals inclosos a la FUE:
Declaració responsable d’obertura
Inici o modificació substancial d’activitats innòcues incloses en l’Annex I de la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica o incloses en l'Ordenança municipal reguladora de la intervenció administrativa, d’activitats, instal·lacions i serveis "OMIA" (III.2).
La presentació d'aquest tràmit implica haver pagat prèviament l'autoliquidació corresponent que podeu generar en aquest enllaç
Comunicació prèvia de baix risc:
Inici o modificació substancial d’activitats econòmiques de baix risc incloses en l’Annex II de la Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica o incloses en l'Ordenança municipal reguladora de la intervenció administrativa, d’activitats, instal·lacions i serveis "OMIA" (III.1).
La presentació d'aquest tràmit implica haver pagat prèviament l'autoliquidació corresponent que podeu generar en aquest enllaç
Comunicació prèvia ambiental
Inici o modificació substancial de les activitats classificades a l’annex III de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
La presentació d'aquest tràmit implica haver pagat prèviament l'autoliquidació corresponent que podeu generar en aquest enllaç
Llicència ambiental:
Inici o modificació substancial de les activitats classificades a l’annex II de la Llei 20/2009, del 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats.
Comunicació prèvia de modificació no substancial d’una activitat amb efectes sobres les persones o el medi ambient
Modificació de les activitats amb llicència ambiental o que hagin formulat una comunicació prèvia ambiental.
Comunicació prèvia de modificació no substancial d’una activitat
Modificació dels establiments i de les seves instal·lacions (activitats no subjectes al règim de llicència ambiental o comunicació prèvia) i d’espectacles públics o activitats recreatives.
La presentació d'aquest tràmit implica haver pagat prèviament l'autoliquidació corresponent que podeu generar en aquest enllaç
Canvi de titularitat d’activitat
Aquest tramit correspon a la comunicació de la transmissió d'una llicència o comunicació. La presentació d'aquest tràmit implica haver pagat prèviament l'autoliquidació corresponent que podeu generar en aquest enllaç
Sol·licitud d’informe urbanístic associat a la tramitació d’activitats
Informe previ en el qual l'Ajuntament es pronuncia sobre la compatibilitat de l'activitat projectada amb el planejament urbanístic vigent i la disponibilitat i suficiència dels serveis públics municipals per atendre els requeriments de l'activitat.
Sol·licitud d’informe previ en matèria d’incendis segons la Llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis
Informe previ d'una activitat considerada de risc important en matèria d’incendis, quan aquesta estigui inclosa en els annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010, que s'ha de sol·licitar amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia.
Declaració responsable en matèria de salut alimentària
Per aquelles activitats subjectes a declaració responsable segons el Reial Decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre registre general sanitari d'empreses alimentàries i aliments.
Per a qualsevol informació addicional us podeu adreçar a l’Oficina d’Activitat Econòmica .
Properament hi haurà més tràmits disponibles.