Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]
Icona tornar al inici
La ciutat
L'Ajuntament
Serveis
Oficina virtual

Regulació emocional II (juliol 2018)

L'Ajuntament de Manresa impulsa, a través de l'associació Aula Aura, un segon nivell del curs dirigit als professors, emmarcat en el projecte Lotus.

Curs: Tècniques de regulació emocional II

Tècniques de mindfulness per a educadors II.  Emocionar i humanitzar l'educació. Despertant consciències.


Durada: 30 hores
Dates: 9, 10, 11, 12 i 13 de juliol del 2018
Horari: Dilluns, dimarts, dimecres i divendres de 9:00 a 13.30. Dijous de 8h a 20h
Lloc on es realitza: Masia de les Oliveres. Sant Fruitós de Bages. Veure mapa
Modalitat: Presencial

Descripció del curs


Curs eminentment pràctic, dirigit als educadors que estiguin sensibilitzats en oferir una educació integral, on es puguin acollir i integrar les diferents necessitats i demandes del sistema educatiu actual, utilitzant eines provinents del Mindfulness, ioga i psicologia.

Té l’objectiu d’ampliar la mirada que ja es presentava al curs anterior, afermant la competència dels educadors, dirigint petites practiques, de curta durada, al llarg de la jornada educativa, que ajudin a crear aules més calmades, atentes, respectuoses i resolutives, així com disminuir els nivells d’estrès laboral o burn out que pateixen els educands.

També es presentaran nous temes com l’educació en valors, neurociències, intel·ligències múltiples i autoconeixement, enfocades a educar en el respecte, empatia i cohesió de grups.

Les sessions seran presencials i inclou una sortida vivencial, de tot un dia en un entorn natural.  

Objectius

  • Assentar i aprofundir en els aprenentatges presentats en les formacions anteriors: pràctiques de respiració i relaxació, tècniques d'atenció i concentració, eines de gestió emocional, gestió de conflictes i cohesió de grups.

  • Que els educadors desenvolupin la capacitat d'estructurar i dirigir petites pràctiques adaptades als diferents grups d'edat i al context educatiu en que desenvolupin la seva tasca (amb aquest objectiu es treballarà en petits grups d'educadors vinculats a la mateixa etapa educativa). 

  • Aportar eines per una educació més global i integradora. Contemplar els diferents tipus d'entrades d'informació sensorial i la diversitat intel·lectual, que condicionen els aprenentatges. 

  • Educar en valors i promoure el respecte i la inclusió social. 

  • Introduir el model de Comunicació Verbal No Violenta (CVNV), ajudant a una millor convivència entre educadors/alumnes, alumnes/educadors i entre els alumnes, minimitzant conflictes i potenciant l'empatia i el respecte en els centres educatius.  

  • Disminuint els nivells de burnout en el professionals de l'educació, així com les relacions d'abús i bullying a les aules.

Continguts de l'activitat

Sessió 1. COS: Escoltar i gestionar corporalment.

  • Com millorar els nivells d’estrès en el sistema educatiu

  • Orientacions didàctiques i metodològiques pels educadors a l’hora de guiar pràctiques de relaxació i respiració.

  • Autoescolta i autogestió.

  • Regular la ment i les emocions mitjançant el cos.

 
Sessió 2. CAP: Comprendre, guiar i disciplinar la ment.

  • Mirada a la diversitat intel·lectual, intel·ligències múltiples.

  • Tècniques d’atenció pels diferents sistemes de representació (VAC).

  • Orientacions didàctiques i metodològiques pels educadors a l’hora de guiar pràctiques d’atenció i concentració.

  • Tècniques de focalització i disciplina mental.

Sessió 3. COR: Més enllà de la regulació emocional.

  • Necessitats, valors i principis (de dins a fora).

  • Comunicació verbal empàtica i no violenta amb un mateix (part 1).

  • Emocionar i humanitzar l’educació.

  • Orientacions didàctiques i metodològiques pels educadors a l’hora de guiar pràctiques de gestió emocional.

  • Maletí de primers auxilis en al regulació emocional.


Sessió 4: Ecosistema i globalitat. Sortida vivencial.

  • Desplaçament a un entorn natural, fent diferents parades al llarg del camí, posant en pràctica dinàmiques i exercicis relacionats amb els conceptes presentats en les tres primeres sessions.

Sessió 5: Sistema. Vincle i cohesió de grup.

  • Comunicació verbal empàtica, respectuosa i no violenta amb els altres (part 2)

  • Gestió emocional en els diferents grups i ambients (empoderants o devaluadors).

  • Orientacions didàctiques i metodològiques pels educadors a l’hora de guiar pràctiques de cohesió de grup i mediació de conflictes.

  • Valoració del curs.


Nivell del professorat al qual s'adreça l'activitat: Mestres d’infantil, primària, secundària, monitors, educadors i psicopedagogs i psicòlegs vinculats al món de l’ensenyament.

Requisits: Haver cursat Lotus per a educadors I o el curs de CRP de Mindfulness per educadors.

Nombre de places: Mínim 12. Màxim 25

Formadora: Màrcia Cecchini Rosell, psicóloga clínica especialitzada en Mindfulness i professora de ioga. Actualment realitzant el Màster en tràctaments psicològics basats en Mindfulness i compassió a AEMIND en conveni amb la Universitat Ramón Llull( Barcelona). Postgrau en Mindfulness en la pràctica clínica, formació avançada per a terapeutes. Docent dels cursos gestionats i subvencionats per IDFO (UGT Manresa) de prevenció de l’estrès; tècniques de respiració i relaxació. Coordinadora del Projecte Lotus Blau i Lotus Blanc, intervenció integral a l’aula i formació de professorat en eines de regulació fisiològica, regulació emocional, psicologia i mindfulness, juntament amb l’Ajuntament de Manresa. De forma privada, ha col·laborat amb diferents centres educatius, fent formació al professorat,  intervenint a l’aula i realitzant xerrades informatives a les escoles sobre eines de regulació fisiològica, regulació emocional, psicologia i mindfulness.

Pla d'avaluació de l'activitat

Avaluació d’aprofitament: Avaluació continuada mitjançant els registres d’autoobservació que realitzen els alumnes després de determinades pràctiques i observació directa del nivell d’execució dels alumnes per part del docent. 

Avaluació de satisfacció: mitjançant un qüestionari que es passarà als participants el darrer dia del curs.  

Requisits de certificació: Els assistents hauran d’assistir un mínim del 80% del curs i realitzar de manera satisfactòria les tasques d’aprofitament per a tal d’obtenir la certificació.

Cost de la matrícula: 130 euros

Organitza: Associació Aula Aura

Email de contacte: aula.aura16@gmail.com

Més informació d'aquest curs aquí 

Aquesta és una activitat de formació permanent reconeguda pel Departament d'Ensenyament.

Destaquem
Banners anteriors
  • Opinió Grups Municipals
  • App de seguretat per a comerços
  • WC Publics
  • Síndic de Greuges
  • Pla de Protecció Especial del Patrimoni de Manres
  • Banca ètica
  • Manresa ciutat civica
  • Banner PA ICAM
  • Municipis per la independència
  • Projecte simbiosi industrial
  • Banc ADN
  • Consulta del planejament vigent
  • Carrer del balç
  • Tracta'm bé 2
Banners següents
Logo del Cor de Manresa
Mapa web | Avís legal | Política de privacitat | Política de cookies | Política de seguretat | Accessibilitat
© Ajuntament de Manresa - Pl. Major 1 - 08241 Manresa - +34 93 878 23 00 - ajt@ajmanresa.cat